Врадіївська селищна рада
Миколаївської області

Щодо відповідальності операторів ринку за порушення дотриманням законодавства

Дата: 29.08.2023 15:46
Кількість переглядів: 50

Фото без описуПервомайське районне управління Головного управління
Держпродспоживслужби в Миколаївській області надає посилання на
інформаційні матеріали щодо виконання вимог законодавства про харчові
продукти, вимоги до здійснення державного контролю та звертає увагу на
відповідальність ВСІХ операторів ринку за порушення законодавства про
харчові продукти.


Основні нормативні документи:
- Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості
харчових продуктів» від 23.12.1997 №771/97-ВР;
- Закон України «Про державний контроль за дотриманням законодавства
про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження,
здоров’я та благополуччя тварин» від 18.05.2017 №2042-VIII;
- Наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від
01.10.2012 № 590 «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та
застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи
управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)». Закон України «Про
державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти,
корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя
тварин» від 01.10.2012 №590;
- Закон України «Про інформацію для споживачів щодо харчових
продуктів» від 06.12.2018 №2639-VІІІ;
- Закон України «Про вилучення з обігу, переробку, утилізацію, знищення
або подальше використання неякісної та небезпечної продукції» від 14.01.2000
№1393-ХІV;
- Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у
сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 №877-V;
Суб’єкт господарювання, який провадить діяльність з метою або без мети
отримання прибутку та в управлінні якого перебувають потужності, на яких
здійснюється виробництво, реалізація та/або обіг харчових продуктів та/або
інших об’єктів санітарних заходів, і які відповідають за виконання вимог Закон
України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових
продуктів» від 23.12.1997 №771/97-ВР; та законодавства про безпечність та
окремі показники якості харчових продуктів, є операторами ринку харчових
продуктів
Оператори ринку несуть відповідальність за порушення
вищезазначених нормативних документів відповідно до статті 65 Закону
України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові
продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та
благополуччя тварин»:
1) порушення встановлених законодавством гігієнічних вимог до
виробництва та/або обігу харчових продуктів або кормів, якщо це створює
загрозу для життя та/або здоров’я людини або тварини;
2) виробництво та/або обіг харчових продуктів, кормів на незареєстрованій
потужності, використання незареєстрованої потужності, на якій
утримуються тварини, незареєстрованої потужності з оброблення, переробки
побічних продуктів тваринного походження, якщо обов’язковість її державної
реєстрації встановлена законом, або провадження діяльності з транспортування
чи збору свійських тварин незареєстрованим оператором ринку, якщо
обов’язковість його державної реєстрації встановлена законом;
3) виробництво та/або зберігання харчових продуктів, виробництво та/або
обіг кормів, використання потужності, на якій утримуються тварини,
потужності з оброблення, переробки побічних продуктів тваринного
походження без отримання експлуатаційного дозволу на відповідну потужність
або її затвердження, якщо обов’язковість отримання експлуатаційного дозволу
або затвердження встановлена законом;
4) невиконання визначеного законом обов’язку щодо впровадження на
потужностях постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи
аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР);
6) порушення вимог щодо забезпечення простежуваності та ведення записів
(документації), передбачених законодавством про харчові продукти, корми,
побічні продукти тваринного походження, ветеринарну медицину та
благополуччя тварин;
7) невиконання передбачених законодавством обов’язків щодо відкликання
або вилучення з обігу небезпечних харчових продуктів, кормів, побічних
продуктів тваринного походження, продуктів оброблення, переробки побічних
продуктів тваринного походження, біологічних продуктів, репродуктивного
матеріалу або ветеринарних препаратів, а також обов’язку щодо повідомлення
про небезпеку, яку вони становлять для життя та/або здоров’я людини та/або
тварин, компетентного органу, інших органів державної влади, органів
місцевого самоврядування та споживачів (користувачів);
9) пропонування до реалізації або реалізація непридатних харчових
продуктів або кормів;
10) пропонування до реалізації або реалізація харчових продуктів або
кормів, які є шкідливими для здоров’я людини або тварини;
11) пропонування до реалізації або реалізація швидкопсувних харчових
продуктів або кормів, строки зберігання яких закінчилися, якщо внаслідок
цього харчові продукти або корми не стали шкідливими для здоров’я людини
або тварини;
12) пропонування до реалізації або реалізація харчових продуктів або
кормів, що не є швидкопсувними, мінімальні строки зберігання яких
закінчилися, якщо внаслідок цього харчові продукти або корми не стали
шкідливими для здоров’я людини або тварини;
19-4) невиконання рішення посадової особи компетентного органу, його
територіального органу про знищення (видалення, утилізацію) небезпечного
харчового продукту, допоміжних матеріалів для переробки, небезпечних
кормів, небезпечних побічних продуктів тваринного походження, продуктів
оброблення, переробки побічних продуктів тваринного походження,
біологічних продуктів, репродуктивного матеріалу або ветеринарних
препаратів;
19-6) ненадання, несвоєчасне надання інформації, надання недостовірної
інформації на вимогу посадової особи компетентного органу або його
територіального органу;
19-7) відмова в допуску посадової особи компетентного органу або його
територіального органу до здійснення державного контролю з підстав, не
передбачених законом, або інше перешкоджання законній діяльності такої
посадової особи;
19-8) невиконання, несвоєчасне виконання рішення головного державного
інспектора (головного державного ветеринарного інспектора) про
тимчасове припинення виробництва та/або обігу харчових продуктів, кормів,
побічних продуктів тваринного походження, біологічних продуктів,
репродуктивного матеріалу або ветеринарних препаратів;
19-9) невиконання, несвоєчасне виконання законних вимог (приписів)
посадової особи компетентного органу, його територіального органу щодо
усунення порушень цього Закону, законодавства про харчові продукти, корми,
побічні продукти тваринного походження, ветеринарну медицину та
благополуччя тварин;
21) зміну оператором ринку харчових продуктів інформації, що
супроводжує харчовий продукт, у випадку, передбаченому статтею 5 Закону
України "Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів";
23) ненадання інформації споживачеві щодо речовин та харчових
продуктів, які спричиняють алергічні реакції або непереносимість.
Вимоги до здійснення державного контролю (ст. 18 Закону України «Про
державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти,
корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя
тварин»):
- державний контроль має бути ризик-орієнтованим та здійснюватися з
періодичністю, що є достатньою для досягнення цілей цього Закону;
- заходи державного контролю здійснюються без попередження
(повідомлення) оператора ринку, крім аудиту;
- заходи державного контролю можуть здійснюватися позапланово у разі
виявлення невідповідності або появи обґрунтованої підозри щодо
невідповідності, а також в інших встановлених законом випадках:
- подання письмової заяви;
- перевірка виконання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих
документів щодо усунення порушень вимог законодавства;
- звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило
шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю;
- доручення Прем’єр-міністра України про перевірку суб’єктів
господарювання; за рішенням суду.
Державний контроль у формах інспектування та аудиту здійснюється із
застосуванням актів державного контролю. Акт державного контролю має
містити вичерпний перелік питань для перевірки дотримання оператором ринку
законодавства про харчові продукти, та містити посилання на вимогу
нормативно-правового акта.
Надану інформацію просимо довести до відома операторам ринку,
керівникам установ та відповідальним особам, що приймають участь у
забезпечені харчування дітей в ЗДО та ЗЗСО, та розмістити на офіційному
сайті і мережі фейсбук Врадіївської селищної ради до 25.08.2023.
У разі виникнення запитань звертатись на електронну адресу:
veterinar_kroz@ukr.net, або prv_dpss@dpssmk.gov.ua Первомайського
районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в
Миколаївській області.
 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь